شرح وظایف واحد های شهرداری منطقه یک:
دفتر شهردار
– برنامه ریزی واحدهای حوزه شهردار جهت ایجاد و برقراری نظم و ترتیب و هماهنگی انسجام بین واحدها.
ـ تهیه و تنظیم برنامه های ملاقات شهردار .
ـ گزارش مطالب مهم روزانه .
ـ ابلاغ دستورات مافوق به اشخاص ذیربط .
ـ راهنمایی و یا در صورت لزوم فراهم آوردن وسایل و یا انجام درخواست های متقاضیان و مراجعه کنندگان که تقاضای آنان بدون ملاقات با شهردار امکان پذیر است .
ـ تهیه پیش نویس نامه های ارجاعی .
معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت:
-نظارت بر کلیه امور اداری و مالی،خدماتی،تدارکاتی منطقه
-برنامه ریزی بودجه و اعتبارات و ملزومات مورد نیاز منطقه با همکاری مدیریت مالی
-حفظ و نگه داری اموال شهرداری منطقه و اتخاذ تدابیر لازم با هماهنگی اداره اموال شهرداری
-تنظیم اسناد هزینه و انجام امور مربوط به حسابداری منطقه براساس دستورالعمل های صادره
-ممیزی املاک شهرداری به منظور تهیه شناسنامه برای هر ملک در اجرای مقررات قانون نوسازی و عمران شهری با هماهنگی مدیریت درآمد
-وصول درآمد نوسازی و سایر درآمدها برابر مقررات و دستورالعملهای موجود
-پیگیری عملیات ممیزی املاک و وصول عوارض نوسازی و اعلام اسامی متکلفین به اداره نوسازی مرکز جهت صدور اجرائیه های لازم با همکاری مدیریت درآمد
-انجام معاملات منطقه در حدود اختیارات مصوب با رعایت صرفه و صلاح شهرداری منطقه و مقررات و آئین نامه های مالی و دستورالعمل های مربوط
-حفظ ارتباط بین واحدهای تابعه منطقه با مدیریت های مختلف شهرداری و موسسات و ادارات و یا اشخاص خارج از شهرداری از لحاظ اداری
-رسیدگی به تقاضای استخدامی کارکنان و پیشنهاد ترفیع پایه و ارتقاء گروه و انتصاب کارکنان
-انجام سایر امور مشابه و دستوراتیکه از طرف مافوق در حدود وظایف ارجاع میگردد.
معاونت اجرایی:
- بررسی و تعیین خطمشی برنامههای کلی به منظور تهیه طرحهای فنی و اجرایی با توجه به احتیاجات فعلی و آتی شهر
- نظارت کلی و ایجاد هماهنگی در امور مربوط به طرحهای عمرانی اعم از برنامههای جاری شهرداری یا طرحهای عمرانی خاص و زیربنایی
- نظارت بر حسن اجرای برنامههای مصوب عمرانی اعم از کوتاهمدت، میان مدت و درازمدت
- تشکیل کمیسیونهای فنی و ایمنی و سایر کمیسیونهای خاص حوزه تحت نظارت و پیگیری مصوبات و تصمیمات متخذه در کمیسیونهای مذکور
- انجام مکاتبات با مناطق و اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه عمرانی
- کنترل و نظارت بر کار پیمانکاران و نظارت در هنگام تحویل پروژه زمین به پیمانکار
- برنامهریزی به منظور اجرای نقشههای تفصیلی تهیه شده در روی زمین
- انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق
نظارت بر اجرای طرحها و پروفایلهای اجرائی خیابانها و انجام امور امانی و عمرانی
- نظارت بر نگهداری و نوسازی مستحدثات و همچنین انجام تعمیرات ساختمانها و مستحدثات و تاسیسات متعلق به شهرداری
- پیشبینی تامین مواد و مصالح مورد نیاز کارگاه تولیدات بتونی و پیگیری لازم جهت حمل و نگهداری مصالح با رعایت شرایط فنی
- هماهنگ نمودن کلیه امور اجرائی واحدهای عمرانی مناطق تابعه شهرداری
- ایجاد هماهنگی لازم بین واحدهای ذیربط در خصوص حفاریهای پیادهروسازی، پروژههای ساختمانی شهرداری و ...
خدمات شهری:
– نظارت برکار کارگران خدمات شهری .
– نگهداری وحفاظت ماشین آلات شهرداری وکنترل کاررانندگان .
– رسیدگی و مراقبت مستمر در امر نظارت معابر و جمع آوری لجن ، زباله ، نخاله و لایروبی و نگهداری و پاکسازی آنها و مسیلهای واقع در محدوده منطقه و اجرای برنامه های زیباسازی در چارچوب طرحهای مصوب
– جلوگیری از کار اماکن مزاحم و برخلاف بهداشت برابر مصوبات کمیسیون تشخیص مزاحمت
– انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق و سایر وظایف مربوط به شغل
کارپردازی:
این واحد مستقیما زیر نظر مسئول امور مالی انجام وظیفه می نماید.
– امور کارپردازی (خرید اقلام مورد نیاز شهرداری)
– پرداخت کلیه هزینه های جاری مرکز از قبیل(قبوض برق ،آب و غیره)
– خدمات نرم افزاری و فاکتورهای خرید مرکز
– انجام امور بانکی،اداری و مالی
– تنظیم سند و فاکتور و گرفتن امضاء اسناد مالی
– بررسی درخواست خرید کالا
– اخذ استعلام بهاء جهت خرید بیش از سقف تنخواه گردان برابر آیین نامه مالی و سالیانه شهرداری
روابط عمومی:
– همکاری با واحد مربوطه به منظور بکارگیری فناوریهای نوین اطلاعاتی در راستای تحقق دولت الکترونیکی.
ـ برقراری ارتباط مستمر با رسانه های گروهی و خبرگزاری های جمهوری اسلامی به منظور انعکاس تشریح فعالیتها و برنامه ها و اقدامات شهرداری.
ـ برقراری حسن ارتباط بین مردم و واحدهای شهرداری از طریق دریافت پیشنهادها، انتقادها و نقطه نظرات به منظور انعکاس آن به مسوولان و بالعکس.
ـ تماس و همکاری با ارگانها و سازمان های دولتی و غیر دولتی به منظور آگاهی از سیاستهای ارتباطی و تبلیغاتی و ارائه گزارش پیشرفت فعالیتها و برنامه های شهرداری جهت درج در مجموعه های مربوط به فعالیت حوزه شهری.
ـ برقراری حسن ارتباط بین کارکنان شهرداری از طریق انعکاس نظرها و پیشنهادهای آنها به مقامات ذیربط.
ـ ایجاد ارتباط با روابط عمومی سازمانهای وابسته به منظور تبادل اخبار و اطلاعات و بررسی نشریات، کتب و مقالات و اجرای برنامه های تبلیغاتی مشترک از طرف آنها به منظور انجام هماهنگی های لازم.
ـ تهیه و انتشار جزوات و نشریه های اطلاعاتی و خبری و پوسترهای تبلیغاتی طبق ضوابط موجود از طریق بکارگیری فناوریهای نوین اطلاعات.
ـ بررسی و استخراج مطالب و تهیه متون لازم از بولتن های منتشره توسط سازمانها و ارگانها در رابطه با مسایل گوناگون.
ـ دسته بندی جراید، مطبوعات و نشریات در ارتباط با مسایل اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی و بازرگانی به منظور گردآوری اخبار و اطلاعات و گزارشهای لازم در این زمینه و نگهداری در آرشیو و تلاش جهت بکارگیری فناوریهای نوین اطلاعاتی.
ـ اجرای طرحهای لازم به منظور تنظیم گزارشها و اطلاعیه های مختلف جهت آگاهی افکار عمومی از پیشرفت های شهرداری.
ـ برنامه ریزی و انجام کلیه اقدامات به منظور فراهم نمودن متن مصاحبه ها، سمینارها، کنفرانسها، بازدیدها و جلسات عمومی مربوط به شهرداری.
ـ فراهم نمودن امکانات برگزاری مراسم سخنرانیها، جشن ها و فعالیتهای مذهبی و ملی و … در شهرداری.
ـ انجام کلیه امور تشریفاتی و استقبال و بدرقه میهمانان شهرداری.
ـ تنظیم برنامه مسافرت و بازدیدهای رسمی شهردار.
ـ تهیه عکس، اسلاید و فیلم و گزارشهای خبری از فعالیتهای شهرداری
ـ اداره امور کتابخانه و آرشیو اطلاعاتی و مطبوعاتی و ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه موجودی کتابها، نشریات، روزنامه ها و …و ایجاد آرشیو سمعی و بصری.
ـ انجام همکاری با واحد مربوطه به منظور ایجاد شبکه الکترونیکی ارتباطی بین واحدهای شهرداری و سازمانهای تابعه و سایر دستگاهها جهت تسریع در انعکاس خبرها و فعالیتها و …
دبیرخانه و بایگانی:
– انجام کلیه امور جاری بایگانی نامه های دفتر شهردار ، اعم از نگهداری سوابق، ثبت سوابق بایگانی به صورت سیستم اتوماسیون اداری و اصل کاغذی
– خدمت رسانی در ارائه سوابق مورد نیاز دفتر شهردار
– ارجاع نامه های شهرداری بر حسب موضوع به واحدهای ذیربط
– تهیه پیش نویس نامه های صادره
– ارائه روشهای مفید و موثر به منظور بهبود روش کار دبیرخانه
شرح وظایف واحد درآمد
- وصول تمام درآمد واحدهای مختلف شهرداری منطقه
- محاسبه پروانه های ساختمانی و عوارضات اضافه بنا و بدون پروانه
- دریافت عوارض تجاری
- دریافت عوارض سالیانه
-محاسبه هزینه حفاری
-محاسبات حق العرض
واحد شهرسازی
- صدور پروانه ساختمانی
- صدور گواهی عدم خلاف ساختمانی
- صدور گواهی پایان کار ساختمان
- تمدید پروانه ساخت
- اصلاحات پروانه ساختمانی
- تغییر کاربری اراضی ( کمسیون ماده پنج)
- ار جاع پرونده تخلفات ساختمانی به کمسیون ماده 100 شهرداریها
- رسیدگی به شکایات مردم در رابطه با ساخت و ساز و مدت زمان رسیدگی حداکثر 15 روز
- نظارت بر نحوه استفاده از اراضی داخل محدوده و حریم شهر و تفکیک آنها
- پاسخ به استعلامهای دفاتر رسمی ، بانکها ، سازمانها ، نهادها و
- انجام سایر امور مشابه و دستوراتی که از طرف شهردار در حدود و وظایف ارجاع می گردد.
مشخص نمودن برو کف جهت ساخت و سازها
- ارائه آمار پروانه های ساختمانی و عملکرد مهندسین ناظر، محاسب و معمار به مراجع ذیصلاح
نظارت بر ساخت و سازهای شهری